10 09 03

2010-09-03 @ 15:52:21
Idag var vi tvungna att lyssna på när Kd, S, M, Vp, Bp, Mp, Fp och C debatterade.

Jag "visste" innan ungefär vilket parti jag ville rösta på tills idag. Jag vet iallafall att det inte blir någon på den vänstra sidan.. tror jag. Är faktiskt inte helt hundra än. Men det partiet som fick min uppmärksamhet mest var ju Centerpartiet. Men det var ju av olika anledningar. B.la. för att de sa en väldigt bra saker som jag tycker är viktigt.

Jag tycker alla partier står för någonting bra och skulle inte bli särskilt ledsen om det parti jag röstar på inte vinner. Men alla partier står för olika saker. Generellt så kan man ju nästan tro att alla partier i högern är lika dana, och de i vänster är lika dana. Men idag fick jag upp ögonen lite mer än så. Man måste nog läsa det finstilta i vad de gör, hur de ska göra det osv.

T.ex. så skiljde Folkpartiet ut sig i mängden, genom att de sa att de vill förbjuda burka i Svenska skolor. Så när man ska rösta ska man nog läsa på lite, och b.la. helst träffa någon från det partiet och fråga lite frågor. Men jag är fortfarande lika förvirrad.

Det roligaste de timmarna var ju helt klart gubben från Bp (Botkyrka partiet) som började varje mening med: "Botkyrka partiet är ett kommunalt (eller lokalt.. kommer inte ihåg) parti... la lal aa...  Kul var det iallafall!


Nu ligger jag i sängen, och funderar på kvällen.. Hur ska den bli? Don't know yet. :) Hoppas på något skoj iallafall. Skriver mer senare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0