20 liter svamp

2011-09-26 @ 15:00:05
20 liter svamp är ju inte helt fel :) Det är vad vi fick i helgens svampplockning! :))

Vi gav Dajjes mormor och morfar ca 5 liter och ca 2 liter gav vi till Dajjes mamma. Nu har jag frysen full med svamp, men ändå känns det inte nog ;) Jag vill ha lite mer, och efter att jag har lagat dagens kantarellpaj så kommer det finnas mindre utbud i kylen nästa gång jag öppnar :((

Skogen mellan Salem och Södertälje är bäst, och jag kommer då aldrig mer att plocka svamp i Grödinge skogen. Inte där man matar vildsvin iallafall :/

Vi fick alla möjliga kantareller, gula, höstkantarellet och svart trumpetkantareller :) Galet kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0